Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejněné informace dle GDPR ke stažení v PDF
Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
1. Název
Základní škola Třešť
2. Důvod a způsob založení
Zřizovací listina je vydaná Městem Třešť a její úplné znění bylo schválené usnesením Zastupitelstva Města Třešť č. 9/S/2006-20/11-Z.
Město Třešť zřídilo příspěvkovou organizaci Základní škola Třešť včetně jejich součástí za účelem zajištění podmínek pro plnění povinné školní docházky žáků ve smyslu ustanovení § 178 odst. 1, písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
3. Organizační struktura
Město Třešť zřídilo příspěvkovou organizaci Základní škola Třešť včetně jejích součástí za účelem zajištění podmínek pro plnění povinné školní docházky žáků ve smyslu ustanovení § 178 odst. 1, písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon).
a) Základní škola poskytuje základní vzdělání. Základní vzdělání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním uplatnění.
b) Školská zařízení pro zájmové vzdělávání – školní družina, dům dětí a mládeže, poskytují služby a vzdělávání, které doplňují nebo podporují vzdělávání v základní škole ve smyslu ustanovení § 111 a § 118 školského zákona . Při své činnosti se řídí školským zákonem a vyhláškou MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání.
c) Zařízení školního stravování – školní jídelna, školní jídelna-výdejna. V zařízení školního stravování se uskutečňuje školní stravování dětí v době jejich pobytu ve škole ve smyslu ustanovení § 119 školského zákona. Školní jídelna může také umožňovat stravování zaměstnanců škol – závodní stravování. Při své činnosti se řídí školským zákonem, vyhláškou MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování a vyhláškou MF č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky. Zařízení školního stravování zajišťuje stravovací služby i pro další osoby, a to za úplatu.
Vymezení doplňkové činnosti
Zřizovatel povoluje organizaci níže uvedené okruhy doplňkových činností navazujících na její hlavní účel a předmět činnosti, a to proto, aby mohla lépe využívat všechny své hospodářské možnosti a odbornost zaměstnanců.
Doplňkovou činnost povoluje zřizovatel provozovat v těchto oblastech :
- hostinská činnost dle živnostenského listu č.j. 97/0698/OŽÚ-1. změna R ze dne 20.2.1997
- prodej obědů cizím strávníkům a prodej zbytků jídla ze školní jídelny
- pronájem prostor pro prodej občerstvení a papírenského zboží
- nákup a prodej potravin přes školní jídelnu
- pronájem učeben, tělocvičny a zubní ordinace, sportovní haly
- výuka cizích jazyků a další odborné kurzy
- půjčování sportovních potřeb a dalšího inventáře školy
- pronájem bytových prostor
Organizaci se stanovují tyto podmínky pro provozování doplňkové činnosti:
- Pro obchodní a smluvní vztahy v rámci doplňkové (podnikatelské, tj. zdaňované) činnosti platí ustanovení živnostenského zákona, občanského zákoníku a obchodního zákoníku a dalších obecně závazných právních předpisů.
- Při provozování doplňkové činnosti, která je živností, je nutné dodržovat ustanovení živnostenského zákona.
- Ve vztahu k daňovým povinnostem je nutné dodržovat daňové zákony.
- Výkony, služby a práce produkované v rámci doplňkové činnosti se realizují podle platných cenových předpisů.
- Doplňková činnost nesmí narušovat plnění hlavních úkolů příspěvkové organizace stanovených touto zřizovací listinou.
- Pro provozování doplňkové činnosti se povoluje používat majetek ve vlastnictví města, který je vymezen, včetně podmínek pro jeho používání v čl. V. této zřizovací listiny.
- Doplňková činnost musí být v účetnictví sledována odděleně od hlavní činnosti.
- Provozování doplňkové činnosti nesmí být ztrátové.
- Prostředky získané z doplňkové činnosti použije organizace pro zkvalitnění stanoveného hlavního účelu.
- Doplňková činnost je provozována podle vnitřních směrnic o provozování doplňkové činnosti (účtový rozvrh, klíčování nákladů, evidence majetku a další), směrnice jsou součástí vnitřního kontrolního systému.
- Ostatní, resp. další doplňková činnost smí být provozována jen se souhlasem zřizovatele.
4. Kontaktní spojení
Kontaktní poštovní adresa:
Základní škola Třešť
Josefa Hory 1050/31
Třešť
589 01
Úřední hodiny:
V době vyučovacích dnů:
Pondělí |
7.00 – 15.00 hodin |
Úterý |
7.00 – 15.00 hodin |
Středa |
7.00 – 15.00 hodin |
Čtvrtek |
7.00 – 15.00 hodin |
Pátek |
7.00 – 15.00 hodin |
O prázdninách je upřesněno na webu školy.
Telefonní čísla:
567 584 940 (sekretariát)
567 584 941 (ředitel)
567 584 943 (výchovný poradce)
567 584 943 (metodik prevence)
567 584 947 (koordinátor environmentální výchovy)
567 584 952 (ekonomický úsek)
567 584 942 (školní kuchyně)
567 584 945 (školní družina v ulici J. Hory)
567 214 100 (třídy v ulici Barvířská)
567 214 100 (školní družina v ulici Barvířská)
567 224 986 (dům dětí a mládeže v ulici Barvířská)
567 584 948 (sportovní hala)
Adresa internetové stránky:
Adresa e-podatelny:
Identifikátor datové schránky
9zymtjd
Další elektronické a kontaktní adresy:
Sekretariát – sekretariat@zs-trest.cz
Ředitel školy – reditel@zs-trest.cz
Ekonomický úsek – eko@zs-trest.cz
Školní kuchyně – jidelna@zs-trest.cz
Dům dětí a mládež – ddm@zs-trest.cz
Vedení školy
Ředitel školy PaedDr. Václav Trnka |
567 584 941 736 487 050 |
|
Statutární zástupce ředitele (ZŘ 1) PaedDr. Miloš Vašata |
567 584 949 |
|
Zástupkyně ředitele (ZŘ 2) Mgr. Hana Dvořáková |
567 584 949 |
|
Zástupkyně ředitele pro dům dětí a mládeže Miroslava Hamerníková |
567 224 986 |
|
Zástupkyně ředitele pro ekonomický úsek Ing. Dagmar Morkusová |
567 584 952 |
|
Vedoucí vychovatelka školní družiny Hana Kubátová |
567 584 945 |
|
Vedoucí školní jídelny Dagmar Chalupová |
567 584 942 |
|
Výchovný poradce Mgr. Simona Veselá |
567 584 943 |
|
Metodik prevence Mgr. Ivona Přechová |
567 584 943 |
|
Koordinátor environmentální výchovy Ing. Irena Prášková |
567 584 947 |
Pedagogičtí pracovníci
Učitelé:
viz informace zde
Provozní zaměstnanci
viz informace zde
5. Případné platby lze poukázat:
bankovní spojení: FIO banka, číslo účtu 2101442093/2010
6. IČO:
484 603 62
7. DIČ: (pouze pro doplňkovou činnost)
CZ 484 603 62
8. Dokumenty:
Školní vzdělávací program školní družiny
Vnitřní řád Domu dětí a mládeže
Střednědobý výhled rozpočtu 2025-2026
9. Žádost o informace
Poskytování informací podle čl. 8 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. Informace lze vyžádat faxem (567 584 960), popř. elektronickou poštou na e-mailové adrese sekretariat@zs-trest.cz nebo osobně na sekretariátu školy – J. Hory 1050/31, Třešť.
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti o poskytnutí informací a další podání doručené poštou přijímá na podatelně školy pracovnice Milada Bartušková. Po jejich zaevidování je neprodleně předá řediteli školy podle čl. 8 odst. 2. Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolán k místně příslušnému krajskému úřadu prostřednictvím ředitele školy a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
11. Opravné prostředky
Směrnice k vyřizování stížností
12. Formuláře
Žádost o dodatečný odklad povinné školní docházky
Žádost o povolení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání
Žádost o odklad povinné školní docházky
Žádost o pokračování v dalším vzdělávání
13. popisy postupů – návody při řešení životních situací
E-bezpečnost (pro žáky)
E-bezpečnost (pro rodiče)
14. Předpisy
Nejdůležitější používané předpisy:
Zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon, zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, zákon č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy, zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, vyhláška č. 263/2006 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí, vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
Vydané právní předpisy
Pravidla hodnocení a klasifikace jsou součástí školního řádu.
15. Úhrady za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací
16. Výroční zpráva podle zákona č. 106/199 Sb.
Výroční zpráva – školní rok 2023/2024
Výroční zpráva – školní rok 2022/2023
Výroční zpráva – školní rok 2021/2022
Výroční zpráva – školní rok 2020/2021
Výroční zpráva – školní rok 2019/2020
Výroční zpráva – školní rok 2018/2019
Výroční zpráva – školní rok 2017/2018
Výroční zpráva – školní rok 2016/2017
Výroční zpráva – školní rok 2015/2016